Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Dopis Olze

Bylo mi něco přes dvacet, Olga byla na jednom ze životních vrcholů. Vystřihla jsem si z novin rozhovor, který v té době poskytla o své cestě k titulu Vedoucí podnikatelky světa. ...

... Byla jsem ohromena. Do té doby jsem nacházela inspiraci jen v ženách ze zahraničí. S odstupem téměř dvaceti let cítím potřebu napsat tenhle dopis…

Milá Olgo,

                když jsme včera spolu pily kávu a povídaly si o budoucnosti, nemohla jsem se ubránit vzpomínce na ten novinový článek, který řadu let měl čelné místo v mé knihovně. Byl zasunutý za sklem, opřený o knihy velikánů české i světové literatury. Věřím, že pro tebe to byl jeden z mnoha rozhovorů, které jsi během své kariéry poskytla. Ano, tenhle byl výjimečný tím, že zachycoval a reflektoval úspěch, které jsi právě dosáhla. Co ale určitě nevíš, je, co jsi tím článkem udělala pro mě.

                Tím, jak jednoduše jsi popisovala své životní postoje a zásady, které v podnikání uplatňuješ, jsi hluboko v mé nesmělé duši posílala touhu nebát se být v něčem skutečně dobrá, možná nejlepší. Dodala jsi mi odvahu snít a udělat věci, které ostatní považují za nemožné. Mluvila jsi o překážkách a jejich překonávání a já uvěřila, že to taky zvládnu…

                Chtěla jsem psát, protože Bůh mi dal dar slova. Cítila jsem potřebu bojovat proti záplavě zahraničních pohádkových knížek, které odstrkovaly české pohádky do pozadí. Na předních místech v knihkupectvích se svými kýčovitě barevnými přebaly honosily jednotvárné ilustrace postaviček a krásné příběhy vkusně ilustrované českými výtvarníky ležely na polici v rohu. A tak jsem sebrala odvahu… Nevím, jestli vůbec víš, že marketingové oddělení tvé firmy podpořilo vznik edice pohádkových CD, která jsem s předními českými autory vydávala pro děti s postižením zraku. Po jedenácti letech to bylo hodně přes třicet tisíc dětí, které dostaly tenhle pohádkový dárek a mohly poslouchat originální české příběhy, navíc v obalech ilustrovaných těmi nejbáječnějšími výtvarníky, které si umíš představit – ať už to byl Miloš Nesvadba nebo Gabriel Filcík.

                A pak jsem jednoho dne dostala příležitost slyšet v senátu tvou přednášku naživo. To už mi bylo přes třicet. Měla jsem za sebou pár úspěchů i nějaké pády. Opět jsem si odnesla spoustu inspirace a navíc dávku tvé životní energie. Někdo nás představil, podaly jsme si ruku. Byla jsem nadšená. Život šel dál. Když přišly překážky, byla jsi jedna z těch, na které jsem si vzpomněla… Nechci, aby to celé vyznělo jakkoliv pateticky. Jen jsem si s odstupem let uvědomila, jak moc pro mě vlastně znamenal ten jeden nenápadný článek v novinách.

                Dnes mi leží na srdci další závažná témata. Už léta jdu po cestě, která vede k jejich řešení. Nejdu po ní sama. Mám kolem sebe skvělé lidi, kteří sdílí tutéž potřebu přidat ruku k dílu a změnit to, co změnit můžeme. A ty mi ukazuješ nové horizonty… Sedím nad tvým emailem, který shrnuje naše včerejší setkání a plán spolupráce. Mám radost, cítím vděčnost a říkám si, že sny se plní…

                Děkuji, Jana

Autor: Jana Merunková | pátek 6.5.2016 11:03 | karma článku: 13,06 | přečteno: 674x
  • Další články autora

Jana Merunková

Nejsem šéf, jsem zákazník

Kdo by čas od času ve firmě neřešil situaci, že není hotovo, co hotové mělo být, že se práce na splnění cílů zpožďuje... Kdo by si v tu chvíli nepřál mít ve svém slovníku kouzelnou větu...

12.2.2024 v 2:01 | Karma: 9,54 | Přečteno: 407x | Diskuse| Ekonomika

Jana Merunková

Jak jsem přežila kočičí válku

Jsme kočičí rodina. Všechny generace holek na fotkách, babičkou počínaje, jsme od mala vždycky obklopené kočkami. Máma má fotku, kdy s ní sedí kočka v kočárku, stejně tak já i moje ségra, teta i její holky...

24.8.2021 v 18:28 | Karma: 23,75 | Přečteno: 632x | Diskuse| Letní povídka

Jana Merunková

Žena je jako zahrada

Žena je jako zahrada. Pecuješ-li o ni, bude nejkrásnějším a nejúžasnějším místem, kde chceš trávit čas.

5.6.2021 v 9:03 | Karma: 12,97 | Přečteno: 385x | Diskuse| Poezie a próza

Jana Merunková

Výlet do New Yorku

Loni jsme se s Miladou vydaly na pár dní za velkou louži. Text jsou vlastně emaily, které jsem psala svým rodičům. Četlo je i pár známých a vyhecovali mě vydat je jako cestovatelskou povídku na blogu. Tak tady je...

16.2.2019 v 16:33 | Karma: 19,17 | Přečteno: 1089x | Diskuse| Cestování

Jana Merunková

Cena svobody aneb siamská dvojčata

Důvodů, proč lidé přemýšlejí o tom, že si pořídí živnostenský list a začnou podnikat sami na sebe, je řada. Myslím, že souhrnně bychom je mohli nazvat nezávislost nebo svoboda.

5.1.2017 v 10:40 | Karma: 13,46 | Přečteno: 365x | Diskuse| Ekonomika

Jana Merunková

Příběh o hvězdě

Hvězda zazářila! Úspěch, který nikdo nečekal, který překvapil, prostě se udál přes noc... Najednou je všude plno nadšení a zdá se, že není nic lehčího než uspět.

30.11.2016 v 18:03 | Karma: 10,93 | Přečteno: 300x | Diskuse| Společnost

Jana Merunková

Dobrovolnictví – jedna z cest na trh práce

Když se řekne „dobrovolnictví“, většinu lidí napadnou dvě další slova ... práce zadarmo. A když k tomu přidám ještě poznámku „jedna z cest na trh práce“, zní to jako absolutní protimluv, nebo dokonce nesmysl. Je tomu opravdu tak?

9.6.2016 v 7:16 | Karma: 12,89 | Přečteno: 539x | Diskuse| Společnost

Jana Merunková

Zpěv slavíka

Krátká povídka „Pane ...,“ dotkne se jemně ošetřovatelka ramene postaršího muže v křesle. „Pane, probuďte se.“ Muž otevře oči. Pokoj je zalitý ranním sluncem. Babí léto brzy ustoupí sychravému podzimu ...

19.8.2015 v 19:00 | Karma: 10,00 | Přečteno: 316x | Diskuse| Poezie a próza

Jana Merunková

Naše země potřebuje leadery

Pokud si snad myslíte, že se jedná o jeden z mnoha článků na téma volby, můžete být v klidu. Ráda bych se dnes zamyslela nad otázkou, kterou jsem dostala od gymnazisty, v jehož třídě jsem vedla workshop. „Chtěl bych být hrdý na svou zemi,“ řekl mladík, „ale moc mi to nejde. Jak jste na tom Vy?“

6.11.2013 v 19:50 | Karma: 12,10 | Přečteno: 615x | Diskuse| Společnost

Jana Merunková

Obrat není zisk - chyba začínajících podnikatelů a jak to změnit

Obrat není zisk... „To je přece jasné!“, řeknete si. A přesto se mi v konzultacích neustále opakuje stejná písnička, když se zeptám na průměrnou ziskovost zakázky, případně doplním otázku: „Víte, jaký zisk na jednotlivých zakázkách musíte generovat, abyste se uživili?“ Odpověď je většinou velmi podobná: „Máme obrat xy desítek / stovek tisíc.“ To je hezké, ale co vám to říká o tom, jestli vaše firma míří do červených čísel nebo bude v plusu?

3.9.2012 v 13:45 | Karma: 15,32 | Přečteno: 8119x | Diskuse| Ekonomika

Jana Merunková

O rodinném podnikání s Jindřichem Procházkou, majitelem Sapeli

Když Vám někdo řekne, že je mu 86 let a je stále aktivní v podnikání, tak Vás to možná překvapí a pomyslíte si, že to je úctyhodné. Když řekne, že firma dělá obrat přes miliardu ročně, představíte si spíš firmu se zahraničním kapitálem, než firmu ryze českou, vybudovanou po revoluci z krachujícího dřevařského závodu. A když navíc dodá, že už více jak 10 let „žijí za své“, bez úvěrů, máte potřebu smeknout... Na setkání Asociace rodinných firem jsme měli možnost vyslechnout příběh Jindřicha Procházky, majitele firmy Sapeli.

20.6.2012 v 7:30 | Karma: 15,80 | Přečteno: 1260x | Diskuse| Ekonomika

Jana Merunková

RODINNÉ PODNIKÁNÍ - VÝZNAMNÝ STABILIZAČNÍ PRVEK EKONOMIKY

Rozhovor Jany Merunkové s jedním ze spolumajitelů rodinné banky - banky Gutmann, panem Gordianem Gudenusem.

18.4.2012 v 8:44 | Karma: 9,79 | Přečteno: 1195x | Diskuse| Ekonomika

Jana Merunková

Poradci Bohatého táty v Praze

Jméno Robert Kiyosaki slyšel asi každý, kdo se někdy jen trochu zajímal o vydělávání peněz jiným způsobem, než že člověk bude chodit 40 let do práce. Kdo stojí za fenoménem, kterému se říká Rich Dad, je nasnadě. 5.2. byli v Praze k vidění, a hlavně ke slyšení čtyři z Robertových poradců. A skutečně to stálo za to. Tady je pár poznámek z mého zápisníku...

8.2.2012 v 21:14 | Karma: 13,30 | Přečteno: 1163x | Diskuse| Společnost
  • Počet článků 14
  • Celková karma 9,54
  • Průměrná čtenost 1218x
Podnikatelka, spoluzakladatelka a ředitelka yourchance, o.p.s. a Zámek Hluboš z.ú., ale také autorka knížky Mise Lombok, pohádek a poezie a člověk s řadou dalších aktivit... více na www.yourchance.cz a www.merunka.biz